2010年11月3日星期三

leonard cohen一首名为“诗”的诗



我听说有个人
能把言语说得美妙动听
女人们一听到他说出她们的
名字,就把自己交给了他

如果我在你身边不能言语
沉默仿佛癌症在我俩的唇上绽放
那是因为我听见他上了楼
我听见他在门外清了清嗓子


Poem

I heard of a man
who says words so beautifully
that if he only speaks their name
women give themselves to him.

If I am dumb beside your body
while silence blossoms like tumors on our lips
it is because I hear a man climb stairs
and clear his throat outside the door.


没有评论: